• Novinky

• BALKAN SUMMER ŠMOLKOVIA

• 20. 11. 2023
      • Dňa 3.11.2023 sa uskutočnila imatrikulačná ceremónia prvákov našej školy. Téma imatrikulácie sa niesla pod názvom BALKAN SUMMER ŠMOLKOVIA.

Žiaci I.O triedy mali prísť oblečení ako Šmolkovia. Chlapci 1.A a 1.B triedy mali za úlohu prísť oblečení ako balkánske babušky a ich spolužiačky sa mali nahodiť do gala, pretože mali prísť oblečené ako známy spevák Pitbul.

• BALKAN SUMMER ŠMOLKOVIA: Čítať viac
      • Raňajky s primátorom

• 19. 11. 2023
      • 16.11.2023 sa tradične konali RAŇAJKY S PRIMÁTOROM pri príležitosti Medzinárodného dňa študentstva. Aj za naše gymnázium boli vybraní dvaja študenti:

Barbora Bulková, IV.B

a

Filip Krafčík, VI.O.

Barbora Bulková - za aktívne pôsobenie v školskom a mestskom mládežníckom parlamente, za tvorbu projektov, vďaka ktorým vznikli na škole dve oddychové zóny pre študentov, za úspešnú reprezentáciu školy na súťažiach a v SOČ.

• Raňajky s primátorom : Čítať viac
      • BUBNOVAČKA 2023

• 19. 11. 2023
      • Zajtra sa naša škola zapojí do akcie s názvom Bubnovačka 2023 - ABY DETSKÝ HLAS BOLO LEPŠIE POČUŤ!

Podujatie, ktoré má symbolicky upozorniť na dôležitosť ochrany detí pred násilím a podporiť v spoločnosti tému včasnej prevencie.

Oznam pre žiakov I.O – IV.O: „Nezabudnite si doniesť niečo, s čím budete bubnovať (bubon, trúbka, triangel, činely, paličky,...)!“

• BUBNOVAČKA 2023: Čítať viac
      • Mládežnícka kvapka krvi

• 18. 11. 2023
      • Mládežnícky parlament v Starej Ľubovni v spolupráci s krúžkom Mládež Červeného kríža pri Gymnáziu Terézie Vansovej dňa 15.11.2023 zorganizovali akciu s názvom Mládežnícka kvapka krvi.

Hlavným cieľom a posolstvom našej spoločnej akcie bolo darovať najvzácnejšiu tekutinu a aj takto zachrániť niekomu život. Zároveň sme chceli mladým ukázať, že sa toho netreba vôbec báť. Naši statoční dobrovoľníci (prvodarcovia) tak v tento deň vykonali veľkorysý skutok, z ktorého aj napriek prvotným obavám nadobudli neopísateľný pocit zadosťučinenia. Pani primárka MUDr. Redajová ich dokonca previedla celým procesom darovania krvi, bolo im vysvetlené, ako sa krv delí na zložky a dokonca i to, že životnosť plazmy predlžujú zmrazovaním.

• Mládežnícka kvapka krvi: Čítať viac
      • Voľby v III.O

• 15. 11. 2023
      • Budete voliť SDS, DNV alebo PaS?

Kým budeme môcť voliť alebo kandidovať na poslancov, prejde ešte pár rokov, ale volebnú kampaň a voľby sme si vyskúšali už teraz na hodine OBN.

Najprv sme si pozorne naštudovali staršie volebné letáky (pani učiteľka ich roky zbierala) i hlasovacie lístky (ešte z čias, kedy sa nemuseli odovzdávať) a inšpirovali sa pri tvorbe svojich volebných plagátov.

• Voľby v III.O: Čítať viac
      • 1. miesto okresného kola vo futsale SŠ pre GTV

• 15. 11. 2023
      • 15.11.2023 sa naši chlapci zúčastnili okresného kola stredných škôl vo futsale, ktoré sa konalo v telocvični Spojenej školy na Jarmočnej ulici. Chlapci nepocítili trpkosť prehry vo všetkých 3 zápasoch a po 2 výhrach a remíze sa tešili z celkového víťazstva a postupu na krajské kolo, ktoré sa uskutoční 5.12.2023 v Prešove.

• 1. miesto okresného kola vo futsale SŠ pre GTV : Čítať viac
      • Makovická struna aj s úspechom našej žiačky

• 13. 11. 2023
      • Mimoriadny folklórny úspech dosiahla študentka Marika Krompaščíková (IV.A), ktorá vďaka svojmu hlasu získala 1. miesto za autentické prevedenie piesne v krajskom kole súťaže Makovická struna 2023 v Bardejove.

B L A H O Ž E L Á M E!

• Makovická struna aj s úspechom našej žiačky: Čítať viac
      • Erasmus+ - Grécko, deň 8.

• 11. 11. 2023
      • Dnes sme ukončili náš pobyt v Grécku. Ráno sme získali certifikáty za účasť v programe Erasmus+ a rozlúčili sme sa s Elefsinou. Potom sme takmer s celou školou navštívili Antonis Tritsis Metropolitan Park, najväčší park v Aténach a jediný, ktorý je zameraný na environmentálne výchovy a povedomie. Po rýchlom obede sme sa vydali vlakom na letisko a úspešne sme sa vrátili domov.

Ďakujeme za všetky skúsenosti a príležitosti!

• Erasmus+ - Grécko, deň 8.: Čítať viac
      • Záložka do knihy spája školy

• 11. 11. 2023
      • Malý princ, Harry Potter, Maťko a Kubko či Tri prasiatka zdobili naše záložky do knihy, ktoré vytvorila I.O. Inšpirujúci svet rozprávok, príbehov a básní bola tohtoročná téma záložiek. Našou partnerskou školou bola ZŠ z Prahy a od českých kamarátov - siedmakov sme dostali záložky s fantasy tematikou.
        Ďakujeme a dúfame, že aj naše záložky sa im budú páčiť.

• Záložka do knihy spája školy: Čítať viac
      • ERASMUS+ - TURECKO

• 10. 11. 2023
      • Náš posledný deň v Turecku sme začali slávnostnou ceremóniou s našimi tureckými priateľmi a následne sme spoznali, ako tu prebieha vyučovanie. Spoznávanie školy sme zakončili koncertom školskej kapely a získaním certifikátov o úspešnom zvládnutí výmenného pobytu. Poobedie sme strávili spoločným obedom v miestnej reštaurácii s našimi novými kamarátmi a zakončili ho potulkami mestom.

• ERASMUS+ - TURECKO: Čítať viac
      • Erasmus+ - Turecko, deň 4.

• 10. 11. 2023
      • Let balónom patrí medzi najväčšie atrakcie tejto oblasti, a tak sme si to chceli vyskúšať na vlastnej koži. Turecko odhalilo svoje krásy aj z výšky. Naše ďalšie kroky viedli do open air múzea, kde sme si mohli vychutnať pohľad na kamenné úkazy. Naše posledné dve zastávky boli Údolie holubov a hrad Uchisar.

• Erasmus+ - Turecko, deň 4. : Čítať viac
      • Erasmus+ - 9.11., Turecko

• 10. 11. 2023
      • Boli sme v prírodnom múzeu Göreme, kde sme videli, ako žili mnísi v samote na skalách, pri hrade Učisar. Tam bývali ľudia vo vyhĺbených skalách do 90. rokov min. storočia, v Údolí lásky, kde sme obdivovali nezvyčajné skalné výtvory prírody a kochali sme sa výhľadom do Údolia holubov.

• Erasmus+ - 9.11., Turecko: Čítať viac
      • GTV - CAST

• 9. 11. 2023
      • Gymnázium Terézie Vansovej vydáva svoj vlastný podcast! Zaujímavé rozhovory nielen so študentmi, ale aj učiteľmi či absolventmi našej školy. Ich záľuby, sny, skryté talenty, vtipné príhody zo života, plány do budúcnosti a mnoho ďalšieho odhalíme v pravidelných častiach nášho školského podcastu.

Premiérová epizóda s p. učiteľkou Mgr. Vaľušovou je už teraz dostupná na Spotify a čoskoro sa môžete tešiť na pokračovanie s p. učiteľom Mgr. Petrusom.

• GTV - CAST: Čítať viac
      • Erasmus+ - Grécko, deň 7.

• 9. 11. 2023
      • Dnes chill day v Aténach. Cestou sme navštívili Panathénajský štadión, Herodova mramorová pýcha, kde sa bude konať finiš nedeľného maratónu v Aténach. Pokračovali sme do múzea olympijských hier a deň sme zavŕšili v shoppingu na malom snacku.

• Erasmus+ - Grécko, deň 7.: Čítať viac
      • Erasmus+ – Grécko, deň 6.

• 9. 11. 2023
      • Deň sme začali dlhou cestou do mesta Olympia, kde sme si poobzerali pozostatky gréckeho centra náboženstva, kultúry a športu. Následne sme sa presunuli do archeologického múzea Olympie. Napokon sme sa naobedovali v miestnych podnikoch a vybrali sa na cestu späť do Elefsiny.

• Erasmus+ – Grécko, deň 6.: Čítať viac
      • Erasmus+ - Turecko

• 8. 11. 2023
      • Nevšehirský hrad - katakomby - návšteva mešity - prezentácia projektov vzdelávacích systémov v krajine

Úvodom 3. dňa v Turecku bola návšteva hradu, kde sme mohli vidieť kamenné pamiatky a najväčšie podzemné mestečko. Následne sme navštívili mešitu, a potom sme sa opäť vrátili do školy, kde sme prezentovali náš edukačný systém, kroje a tradičné tance. Zároveň sme sa dozvedeli o vzdelávaní v Španielsku a Turecku od našich spoločníkov. Popoludnie sme strávili s miestnymi žiakmi, ktorí nás milo prekvapili svojou pohostinnosťou a láskavosťou. Novovytvorené interakcie s nimi budú pre nás nezabudnuteľné!

• Erasmus+ - Turecko : Čítať viac
      • Poďakovanie

• 8. 11. 2023
      • Za prípravu a aktívnu účasť na Burze informácií 7. novembra 2023 ďakujeme týmto žiakom:

Nine Sčensnej II.B

Vivien Kataríne Tokarčíkovej III.B

Samuelovi Barnovskému II.A

• Poďakovanie: Čítať viac
      • ERASMUS+ - Grécko, deň 5.

• 8. 11. 2023
      • Náš piaty deň v Grécku sa začal učením sa tradičných gréckych tancov, no miestnym študentom sme ukázali aj štipku našej kultúry a tradície. Večer sme sa prešli k moru a zahrali si bowling.

• ERASMUS+ - Grécko, deň 5.: Čítať viac
      • Erasmus+ - Turkey

• 7. 11. 2023
      • Narli göl - jazero s obsahom síry, podzemné mesto, Ihlara priesmyk, ochutnávka.

Deň sme začali dobrodružným výletom do podzemného mestečka. Následne sme sa presunuli k jazeru, ktoré sme obdivovali iba chvíľu, keďže sme sa ponáhľali do krásneho kaňonu. Tam sme si spravili menšiu túru a medziprestávku sme si vychutnali v kaviarničke, v ktorej sme si pochutnali na miestnych špecialitách. Po ceste späť sme ochutnávali menu – ryby a kuracie mäso na turecký spôsob. Po krásnej vychádzke a dobrom jedle sme dorazili do miestnej firmy s kožou a srsťou. Po módnej prehliadke našich žiakov a profesionálnych modelov sme vyšli na posledný výlet s našimi sprievodcami - výhľad na NEVSEHIRSKU PROVINCIU. Deň sme zakončili výborným streetfodom – kebabom a pizzou.

• Erasmus+ - Turkey: Čítať viac

• 17. novembra 6 06401 Stará Ľubovňa Slovakia
        • 00161217
        • 2020725861
        • PaedDr. Klaudia Satkeová mob.: 0911 037 668 e-mail: riaditel@gymtv-sl.psk.sk http://gymntvsl.edupage.org